Jadźwingów 5/7, 02-692, Warszawa, Polska
+665243656
porady@orlowskiconsulting.pl

Rodzaje reklamy

Zacznij budować swój biznes

Kilka współczesnych rodzajów reklamy

Reklama to przynęta przyciągająca nowych klientów do Twojej firmy lub produktu. Sztuką jest znalezienie formy reklamy, która pasuje do Twojej firmy, budżetu i docelowej klienteli. Będziesz miał wiele opcji do wyboru, ponieważ tradycyjne media, takie jak druk i nowe media, takie jak sieci społecznościowe, mają swoje zalety.


Zakupione reklamy np Google Adwords

Publikowanie reklam w witrynach, które generują duży ruch, jest jednym ze sposobów na uzyskanie informacji o Twojej firmie. Serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, mają programy reklamowe, które pozwalają reklamodawcom kierować reklamy na bardzo konkretne grupy demograficzne. Reklamy te są wyświetlane tylko obok profili spełniających specyfikacje rynku docelowego produktu. Ogólnie rzecz biorąc, możesz mieć wiele opcji umieszczania reklam. Najbardziej znaną usługą jest Google AdWords, ale setki innych firm mogą pomóc w pozycjonowaniu reklam w odpowiednich witrynach.

jakie są najlepsze rodzaje reklamy

Marketing w mediach społecznościowych – reklama na Facebooku

Platformy mediów społecznościowych są atrakcyjnym narzędziem marketingowym dla nowych firm, ponieważ promowanie się w nich ma niewielkie lub żadne koszty finansowe. Problem jest taki, że musisz poświęcić sporo czasu na obecność i sprawić, by Twoje treści były na tyle angażujące, że warto je śledzić. Częste bonusy dla twoich fanów, w postaci zniżek, upominków lub „szybkiej sprzedaży”, mogą bardzo pomóc. Jeśli masz konkretny produkt, możesz również wygenerować solidne słowo ustne, dostarczając materiały wpływowym blogerom z dużą liczbą obserwujących.


Reklamy prasowe

Tradycyjna forma reklam, dziennych i tygodniowych reklam gazetowych pozwala kierować reklamy na konkretne dzielnice geograficzne. Dołączenie do reklamy bodźca, np. Kuponu, może pomóc w ocenie jego skuteczności. Zakup reklamy w sekcji związanej z Twoją działalnością – na przykład reklama firmowa w domu i ogrodzie – pomoże Ci dotrzeć do docelowych klientów.


Reklama radiowa

Chwytliwa i szybka lista korzyści może zwiększyć skuteczność reklamy radiowej. Dopasowanie wybranej stacji do docelowej grupy demograficznej jest kluczowe. Jeśli chcesz dotrzeć do dorosłych w wieku od 35 do 64 lat, odpowiednia stacja dla dorosłych jest dobrym wyborem. Alternatywna lub miejska stacja jest dobra, aby dotrzeć do młodzieży w wieku od 18 do 24 lat. Niektóre publikacje donoszą, że radio dociera do około 59 procent populacji dziennie z 45 procentowym zaufaniem.


Reklama telewizyjna

Reklamy telewizyjne na lokalnych stacjach mogą wymagać czasu i wysiłku, ale mogą być szczególnie skuteczne, jeśli sprzedajesz produkt lub usługę o wysokiej cenie. Narodowa reklama telewizyjna może kosztować zaledwie 200000 zł, choć cena ta może się znacznie różnić w zależności od rynku i programowania. Z pewnością możesz uzasadnić różnicę w cenie, jeśli reklama telewizyjna może dotrzeć do klientów, którzy nie zareagują na radio.

 


Mowa publiczna

Jeśli sprzedany produkt dotyczy własnej wiedzy, publiczne przemówienia mogą być świetną reklamą. Oferuj swoje usługi organizacjom, które mogą skorzystać z jednego z twoich warsztatów lub wykładów. Weź ze sobą wizytówki i materiały promocyjne, aby zachęcić widzów do rozpowszechniania informacji o swoich usługach.

 


Zawieszki na drzwi i ulotki

Pozyskiwanie klientów z sąsiedztwa, umieszczanie ulotek w skrzynkach pocztowych lub wieszanie reklam na klamkach, to dobry sposób na wyśledzenie określonego obszaru i upewnienie się, że potencjalni klienci widzieli twoje informacje. Nawet jeśli większość właścicieli domów odrzuci informacje, pozyskanie garstki klientów może być wystarczające, aby uzyskać pozytywny zwrot z inwestycji w kampanię marketingową.

 

Sponsorowanie wydarzeń

Reklamowanie produktu lub usługi za pośrednictwem sponsorowania imprez może przybierać różne formy. Możesz otrzymać potwierdzenie w programie wydarzenia, mieć miejsce na miejscu, gdzie możesz podać przykładowy produkt, lub logo Twojej firmy może pojawić się na plakatach wydarzeń. Jedną z opcji wydarzeń, które wymagają ręcznego pieczęcią do wpisu, jest dostarczenie miejsca z pieczęcią, na której widnieje logo Twojej firmy; uczestnicy będą wtedy mieli twoje logo przez dzień lub dwa później.