Jadźwingów 5/7, 02-692, Warszawa, Polska
+665243656
porady@orlowskiconsulting.pl

Reklama za darmo – kilka sposobów na początek

Zacznij budować swój biznes

Reklama za darmo – kilka sposobów na początek

Początki nigdy nie są łatwe. Przedstawiam kilka prostych sposobów na całkowicie darmową promocję firmy, która pozwoli Ci postawić pierwsze kroki bez znacznych nakładów finansowych. Zapraszam do lektury.

Niektóre reklamy mogą być drogie i pozbawione sensu, jeśli dopiero zaczynasz pracę jako freelancer lub mały biznes. Ale z pewną sprytną myślą, istnieje kilka sposobów na promowanie swojego przedsiębiorstwa za darmo w twojej okolicy.

jak się reklamować za darmo - reklama darmowa jest możliwa

Nie musisz wykupywać reklamy kolorowej na całej stronie w lokalnej gazecie, aby potencjalni klienci wiedzieli, że jesteś otwarty na biznes. Z pewnym sprytnym marketingiem, możesz umieścić się mocno na swojej lokalnej mapie biznesowej, nie płacąc ani grosza – poznaj 10 sposobów reklamowania swojej firmy lokalnie – za darmo!

Oto 10 prostych pomysłów na promowanie usług zewnętrznych lub małych firm za darmo w Twojej okolicy (i poza nią).

 


1) Upewnij się, że twoja strona internetowa dodaje konkretną wartość

Niezależnie od tego, czy kierujesz reklamy do klientów lokalnych, czy globalnych, Twoja witryna powinna jasno wyjaśniać, co robisz, łatwo znajdować i nawigować oraz być atrakcyjna. Artykuły branżowe sugerują, że powinieneś spojrzeć na następujące rzeczy podczas budowania lub przebudowy swojej strony internetowej:

  • czy jasno określa cel działalności firmy
  • jaka jest jakość treści na stronie
  • czy obsługa i nawigacja strony jest prosta dla użytkownika
  • czy strona dobrze prezentuje tożsamość Twojej marki
  • czy jest dobrze zoptymalizowana pod kątem technicznym
  • czy jest zintegrowana z portalami społecznościowymi
  • czy strona jest dostosowana do przeglądania na urządzeniach mobilnych


2) Uczyń blogowanie priorytetem

Ważne jest, aby dodać bloga do swojej witryny, ponieważ zwiększa to Twoje szanse na zauważenie i pomaga w wyszukiwaniu strony, ponieważ możesz używać słów kluczowych i fraz w swoich blogach. Strony internetowe są indeksowane dość regularnie, więc zawsze ważne jest, aby mieć aktualną treść.

Pisanie zwykłego bloga daje także odbiorcom możliwość interakcji z Tobą, umieszczając ich komentarze na temat swoich postów. Pamiętaj, aby dodawać przyciski udostępniania społecznościowego do postów na blogu, aby czytelnicy mogli je łatwo udostępniać, a więcej osób może odkryć Ciebie i Twoją firmę. (Dowiedz się, jak napisać blog, który ludzie będą chcieli przeczytać).

3) Rozpowszechniaj informację prasową raz w miesiącu

Ważne jest, aby pozostać w kontakcie z lokalną gazetą i przesyłać informacje prasowe, które mają potencjalną możliwość pokazania Cię za darmo. Może to dotyczyć wszystkiego: od pozyskania nowego personelu po pozyskanie nowego klienta – nie musi to być duża wiadomość, tylko coś, co pozwoli lokalnym firmom wiedzieć, że tam jesteś.

Jeśli będziesz budować relacje z redaktorami i dziennikarzami, pomoże to zapewnić, że twoja informacja prasowa zostanie przeczytana i, mam nadzieję, opublikowana. Podobnie jak nasz szybki, 30-sekundowy przewodnik do pisania potężnego komunikatu prasowego!

4) Korzystaj z oprogramowania do e-mail marketingu, aby zwiększyć sprzedaż

Ta metoda jest szybka, skuteczna, natychmiastowa i łatwa do zaprojektowania. Możesz również śledzić i zrozumieć, w jaki sposób Twoje oprogramowanie do e-marketingu zwiększa Twój biznes i zobaczyć, jak reagują klienci, aby z czasem zwiększyć sprzedaż.

Aby uzyskać pełną skuteczność ze swojego marketingu e-mailowego, upewnij się, że regularnie aktualizujesz i rozwijasz swoją bazę danych, i starasz się skłonić ludzi do włączenia się, rejestrując się w Twojej witrynie. Dostępnych jest wiele samoobsługowych platform e-mail.


5) Zacznij korzystać z filmów, aby promować swój biznes

YouTube to druga pod względem wielkości wyszukiwarka na świecie, więc warto utworzyć kanał YouTube i wykorzystać sprawdzone taktyki marketingu wideo, takie jak „stylowe” treści wideo i filmy z odpowiedziami, aby poprawić widoczność wyszukiwania i potencjalnie przyciągnąć potencjalnych klientów.

Jednym z pomysłów jest indywidualne wywiady wideo na temat lokalnych twórców wiadomości w swojej niszy za pomocą Skype’a. Po nagraniu wideo, aby zmaksymalizować korzyści:

Opublikuj na YouTube.
Umieść kod YouTube w swojej witrynie.
Transkrybuj wideo za pomocą taniego narzędzia.
Opublikuj transkrybowaną treść na swoim blogu, aby wyszukiwarki mogły ją znaleźć.

Możesz też zorganizować internetowe seminarium i udostępnić je na swojej stronie internetowej i za pośrednictwem sieci społecznościowych – idealną okazję do zdobycia ekspozycji.

 

6) Umieść swoją firmę w popularnych lokalnych katalogach

Najważniejsze jest pozyskanie klientów, którzy dowiedzą się gdzie jesteś, a najlepszym sposobem, aby znaleźć lokalne firmy w Internecie, jest dodanie ich firmy do najlepszych internetowych katalogów biznesowych.

Istnieje wiele popularnych katalogów internetowych, w tym Google, Bing, Yahoo, LinkedIn, Yelp, Yellowbook itp. Upewnij się, że umieściłeś na nich wszystkie dane, ponieważ często się zdarzają przypadki, w których właściciel firmy zapomina o kluczowych danych kontaktowych.


7) Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Ważne jest, aby wiedzieć, kim są docelowi odbiorcy, ponieważ jest to jeden z najpopularniejszych sposobów na zauważenie.

Możesz promować wiadomości, wydarzenia i interakcje z fanami, a także publikować swoje blogi za pośrednictwem najpopularniejszych kanałów medialnych, w tym Facebooka, Google+ LinkedIn i Twittera. (Twitter prowadzi nawet lokalne godziny rozmów dla firm – spróbuj wyszukać najbliższych za pomocą #townnamehour lub #countynamehour.)

8) Zweryfikuj swój wpis w Google+ Lokalnie

Wcześniej znane jako Miejsca Google, Google+ Lokalnie to metoda weryfikacji na mapach Google, gdzie firma jest fizycznie.

Może to sprawdzić każdy w firmie. Google wyśle ​​numer PIN na swój dokładny adres firmy i dopóki ktoś wprowadzi ten numer PIN do Twojego wpisu, oznacza to, że jesteś zweryfikowany i możesz korzystać z usług.

Należą do nich większe szanse na pojawienie się w lokalnych wyszukiwarkach Google, możliwość podłączenia Twojego profilu Google+ do Twojej wizytówki w Google+ Lokalnie oraz możliwość zdobycia opinii od klientów, którzy następnie pojawią się w wynikach wyszukiwania jako oceny gwiazdkowe.

Najlepsze jest to, że jest całkowicie bezpłatny. Wadą jest to, że weryfikacja może zająć tygodnie, więc jeśli masz możliwość natychmiastowej weryfikacji przez telefon, zrób to.

9) Uczestnicz w lokalnych wydarzeniach sieciowych i buduj połączenia

Najlepszym sposobem na poznanie nowych lokalnych kontaktów (i potencjalnych klientów) jest wyjście i nawiązanie kontaktów. Zadbaj o to, aby wziąć udział w wydarzeniach i spotkaniach skoncentrowanych na temacie biznesowym, a także uczestniczyć w rozmowach, zadając pytania lub zgłaszając się na ochotnika, aby przemawiać na konferencji bloga na żywo.

Nie wiesz, gdzie znaleźć lokalne wydarzenia? Możesz wyszukiwać lokalne wydarzenia według regionów i miast w Wyszukiwarce. Możesz także szukać wydarzeń networkingowych specjalnie dla kobiet, a także warsztatów, seminariów i pokazów biznesowych.

10) Wpisy gościnne na stronie kogoś innego

Pisanie bloga na czyjejś stronie to świetny sposób na uzyskanie większej widoczności dla Twojej firmy i zdobycie reputacji eksperta – zwłaszcza jeśli są dobrze znani w Twojej okolicy.

Opinie są świetną okazją do nawiązania nowych kontaktów z blogerami i miejmy nadzieję, że przyciągną kilku lojalnych czytelników. Czytelnicy ci mogliby ewoluować do klientów, więc publikowanie gościnne będzie korzystne dla wzrostu dochodów. Tylko pamiętaj, aby pozostać w wytycznych Google dotyczących publikowania wpisów gościnnych.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *