Jadźwingów 5/7, 02-692, Warszawa, Polska
+665243656
porady@orlowskiconsulting.pl

Kampanie AdWords

Zacznij budować swój biznes

Kampanie AdWords

Reklamy w Google AdWords są najszybszym sposobem na zaistnienie w wynikach wyszukiwania. Dobrze skrojona kampania ma dużo plusów i wcale nie musi być droga – wszystko zależy od właściwej optymalizacji i znajomości funkcji.

 

 

Reklamy Google AdWords

Wszystkie reklamy zakładają pewien zwrot z inwestycji. Chodzi o wydawanie X i otrzymywanie w zamian 5 razy X, 10 razy X lub więcej. Obliczanie tego zwrotu z inwestycji nie zawsze jest łatwe, z wyjątkiem sytuacji, gdy korzystasz z form reklamy PPC. PPC oznacza Pay Per Click, a najpopularniejszą platformą reklam PPC jest Google AdWords. W AdWords wyświetlasz reklamy swojej firmy na stronach Google, płacisz tylko za te reklamy, gdy ktoś kliknie je, by odwiedzić twoją stronę. Możesz kierować reklamy do osób, które są zainteresowane Twoimi produktami lub usługami, możesz skupić się tylko na swoim obszarze geograficznym, a nawet możesz ustawić limity na kwotę, jaką chcesz zapłacić. Brzmi świetnie i może być lukratywną formą reklamy, ale jest też wiele pułapek.

ile kosztuje kampania adwords

Jak działa AdWords?

Podczas konfigurowania kampanii AdWords PPC masz dwie główne opcje wyświetlania reklam. Pierwszy i najczęściej używany jest na stronach wyników wyszukiwania Google. Są to „wyniki” w kolumnie po prawej stronie, po wykonaniu wyszukiwania Google, które pojawiają się również nad wynikami organicznymi.

Druga opcja to wyświetlanie reklam w sieci reklamowej Google. Oznacza to, że Twoja reklama może wyświetlać się w setkach tysięcy różnych witryn, które zarejestrowały się w programie Google AdSense. Większość osób wybiera pierwszą opcję, ponieważ jest wysoce ukierunkowana. Najważniejszym elementem są słowa kluczowe. Są to słowa i wyrażenia, które umieszczasz w Google podczas wyszukiwania. Podczas konfigurowania kampanii AdWords możesz określić słowa kluczowe, które chcesz kierować, zapewniając wyświetlanie reklam tylko osobom aktywnie szukającym Twoich produktów lub słowom lub wyrażeniom związanym z Twoją branżą.

 

Ile kosztuje Google Adwords?

 

Koszt zależy od wielu różnych czynników, ale  pieniądze płacimy wyłącznie, gdy ktoś kliknie reklamę. Nie musisz nic płacić w kampanii PPC, aby wyświetlać reklamę. Innymi słowy, jeśli 10 000 osób zobaczy Twoją reklamę, ale nikt jej nie kliknie, nic nie zapłacisz. Podobnie, jeśli kliknie 10 osób, płacisz za te 10 kliknięć. Wiele osób pyta ile dokładnie będzie to kosztować, ale jest to uzależnione od specyfiki branży, zasięgu i skali działania. Wynika to z faktu, że każda reklama i każda kampania AdWords jest inna. Czynniki wpływające na koszt kampanii to:     Ile jest konkurencji w przestrzeni reklamowej,  znaczenie reklamy dla zapytania,  jakość strony docelowej, budżet za kliknięcie, który ustawisz. W rezultacie koszt kampanii może się znacznie różnić w zależności od branży. Możliwe jest nawet zaobserwowanie znacznych wahań kosztów w tej samej branży. Na przykład reklama, która jest słabo ukierunkowana, będzie kosztować o wiele więcej niż dobrze dopasowana reklama. Możliwe jest zarabianie pieniędzy za pomocą kampanii AdWords PPC, a w kolejnych artykułach będziemy je konfigurować i optymalizować.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *